گیفینو

آموزش خرید گیفت کارت

گیفینو

آموزش خرید گیفت کارت

آمار و ارقام هفته: و Call of Duty Warzone همچنان می‌تازد

«آمار و ارقام هفته» بخش تازه‌ای در ویجیاتو خواهد بود تا هر دوشنبه مروری داشته باشیم بر اعداد تازه و هیجان‌انگیزی که طی یک هفته اخیر در صنعت گیم ثبت شده‌اند یا رکوردهایی که در بازی‌های ویدیویی و سایر صنایع وابسته جابجا شده‌اند.
  
بدون شک آمار و ارقام نقش بزرگی در هر صنعت ایفا می‌کنند و این موضوع در بین توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ از دید مخاطب نیز موفقیت آماری یک محصول می‌تواند ضمانتی بر موفقیت و کیفیت بالای آن و در نتیجه خیال راحت برای خرید یا تجربه باشد.


به همین ترتیب مروری خواهیم داشت بر آمار و رکوردهایی که در بین بازی‌های ویدیویی و شرکت‌های صنعت گیم طی یک هفته اخیر (۱ اردیبهشت الی ۷ اردیبهشت) ثبت و جابجا شده‌اند. 

افزایش بیش از پیش تعداد بازیکنان Call of Duty Warzone


وارزون، به عنوان بتل رویالی مستقل اما مرتبط با دنیای Call of Duty که مخاطبان بی‌شماری دارد وقتی برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی‌سی منتشر شد خیلی زود توانست نظر جمعیت زیادی از گیمرها را به خودش جلب کند. تا جایی که طی ۲۴ ساعت نخست توانست ۶ میلیون مخاطب را به خودش جذب کند، و بعد از آن نیز خیلی زود به رکورد ۱۵ میلیون نفر رسید.

اما این مسیر هرگز متوقف نشد، و حتی سرعت رشدش بیشتر هم شد و حالا صحبت از رقم‌هایی بالاتر از ۵۰ میلیون نفر در میان است. در جدیدترین گزارش معتبری که چند روز پیش توسط موسسه آماری SuperData منتشر شده، رقم بازیکنان فعال تازه بازی Call of Duty Warzone به ۶۲.۷ میلیون نفر رسیده است.

این یعنی رشد ۱۵۹ درصدی تعداد مخاطبان بازی طی تنها یک ماه. تردیدی نیست که رایگان بودن بازی تاثیر بزرگی در ثبت این آمار و ارقام داشته، چرا که در این شرایط نه تنها طرفداران سری Call of Duty به بازی روی می‌آورند، بلکه سایر گیمرهایی که حال سبک بتل رویال را تجربه کرده‌اند یا نکرده‌اند، وارد وارزون خواهند شد و برای بقا خواهند جنگید.

رکوردشکنی فورتنایت، به لطف یک رپر


کلا فورتنایت رکوردهای زیادی را تاکنون به نام خودش ثبت کرده؛ این بازی که یکی از موفق‌ترین عناوین سبک بتل رویال به شمار می‌آید، استریمرهای زیادی را به نان و نوا رسانده و خودش هم سود خیلی زیادی برای کمپانی اپیک گیمز به همراه داشته است. در این بین رکورد تعداد بازیکنان همزمان آنلاین در فورتنایت برای مدت زیادی در حدود ۱۰ میلیون نفر بود، اما رویدادی تازه این رکورد را جابجا کرد.

همانطور که در ویجیاتو هم خواندید، چند روز پیش کنسرتی جدید از تراویس اسکات، خواننده سبک رپ در بازی فورتنایت اجرا شد که طبق آمار رسمی اپیک گیمز، موفق شده ۱۲.۳ میلیون بازیکن را به صورت همزمان در سرورهای بازی دور یکدیگر جمع کند. البته این رکورد مربوط به مرحله اول کنسرت بود، چرا که توری چند روزه در این بازی برپا شده و طی سه روز ابتدایی این هفته چندین کنسرت برگزار شد.

این اولین باری نبود که فورتنایت کنسرتی درون بازی برگزار می‌کند، اما بدون شک رویداد تراویس اسکات کیفیت رویدادهای فورتنایت را یک مرحله بالاتر برد تا نشان دهد اپیک گیمز در این زمینه خیلی از رقبایش جلوتر است و می‌داند از چه راهی برای جذب و حفظ مخاطب استفاده کند.

رقم تلخ ۱۶۰ هزارتایی نینتندو


اما بعد از اعداد و ارقام شیرین بازی‌های بتل رویالی Call of Duty Warzone و فورتنایت که طی یک هفته اخیر به ثبت رسیده‌اند، آماری تلخ هم داشتیم که به کنسول نینتندو سوییچ و ماجرای افشای اطلاعات بیش از ۱۶۰ هزار کاربر ارتباط داشت.

چند هفته‌ای بود که کاربران Network ID نینتندو از فعالیت‌هایی مشکوک در حساب‌های خود خبر می‌دادند، که این موضوع با بررسی و تحقیق نینتندو همراه شد. نتیجه هم این بود که اطلاعات بیش از ۱۶۰ هزار کاربر کنسول سوییچ از جمله نام، تاریخ تولد، جنسیت، کشور یا منطقه، و آدرس ایمیل و البته رمز عبور به صورت غیرعمومی در اختیار برخی هکرها قرار گرفته است.

ژاپنی‌ها هم برای مقابله با این موضوع موقتا امکان وارد شدن از طریق Network ID را غیرفعال کردند، و ضمن توصیه به تغییر فوری رمز تمام کاربران نینتندو سوییچ، در حال حل و فصل ماجرا هستند. به هر حال گاهی اوقات آمار و ارقامی که در هفته مشاهده می‌کنیم به اینجور اتفاقات ارتباط دارد و کاری هم از دست ما بر نمی‌آید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد