گیفینو

آموزش خرید گیفت کارت

گیفینو

آموزش خرید گیفت کارت

بعد از انتقاد از وضعیت بد مسلمانان اویغور، مسوت اوزیل از PES 2020 حذف شد

مسوت اوزیل ستاره باشگاه آرسنال طی هفته‌ای که گذشت به وضعیت بد مسلمانان چین و انتقاد از دولت این کشور به خاطر اذیت و آزار مسلمانان قوم اویغور پرداخت. موضوعی که در آن زمان باعث شد که تلویزیون دولتی چین پخش بازی آرسنال – منچستر سیتی را لغو کند و حال شاهد پاک شدن این بازیکن از تیم آرسنال در نسخه چینی PES 2020 هستیم.
  
آن‌طور که در پی‌سی گیمر آمده، سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اوزیل در مورد وضعیت مسلمانان اویغور اشتباه می‌کند و برای دیدن شرایط نرمال استان ژینجیانگ می‌تواند سفری را به چین تجربه کند. البته خشم چینی‌ها همین‌جا تمام نمی‌شود و مدتی بعد شرکت NetEase که نماینده کونامی در چین برای انتشار PES 2020 محسوب می‌شود اعلام کرد که اوزیل از تیم آرسنال در این بازی حذف شده است.


در واقع اگر در چین PES 2020 خود را آپدیت کرده باشید، متوجه می‌شوید که تیم آرسنال دیگر بازیکنی به نام مسوت اوزیل ندارد. نماینده شرکت NetEase دلیل رخ دادن این اتفاق را جریحه دار کردن احساسات مردم چین اعلام کرده است. باشگاه آرسنال هم پیش از این در واکنش‌ به سخنان اوزیل بیانیه‌ای منتشر کرده بود که در آن به کار نداشتن این باشگاه به مسائل سیاسی اشاره می‌شد. کونامی نیز هنوز واکنشی به این قضیه نشان نداده است.

دولت چین همواره سعی می‌کند کنترل زیادی روی بازی‌ها در کشور خود داشته باشد. برای مثال مدتی پیش قانون‌های جدیدی تصویب شدند که بر اساس آن‌ها کاربران کم سن و سال نباید بیشتر از یک زمان مشخصی دست به تجربه بازی‌ها بزنند. نظر شما در مورد این اتفاقات چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد