گیفینو

آموزش خرید گیفت کارت

گیفینو

آموزش خرید گیفت کارت

دردسری تازه برای سازنده Call of Duty؟

تعدادی از سهامداران شرکت اکتیویژن بلیزارد معتقدند که بابی کوتیک، رئیس این شرکت، حقوق بیش از حد بالایی می‌گیرد.
  
در فایلی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا SEC ثبت شده، شرکت سرمایه‌گذاری CtW Investment Group از سهامداران درخواست کرده تا علیه اختیار کامل اکتیویژن برای تعیین حقوق بابی کوتیک رای دهند. در واقع این شرکت مدت‌هاست که چنین خواسته‌ای را دارد، اما به نظر هیچ وقت نتوانسته به اندازه کافی رای جمع کند. اکتیویژن جلسه سالانه خود با سهامدارانش را در تاریخ ۲۲ خرداد برگزار خواهد کرد که در آن، مدیریت این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد.


در این فایل نوشته شده که کوتیک طی چهار سال گذشته، سالیانه بیش از ۲۰ میلیون دلار در آمد داشته که از هر مدیرعامل دیگری در شرکت‌های مشابه بالاتر است.

علی‌رغم رضایت پایین سهامداران، اکتیویژن بلیزارد چندین فرصت برای مدیرعاملش حفظ کرده تا حقوقی بیش از حالت عادی دریافت کند، حتی وقتی که عملکرد این شرکت به سقف مورد نیاز نرسیده باشد. حقوقی که بیش از حقوق کل شرکت‌های مشابه باشد در اکثر حالات جای سوال دارد، اما در این مورد جای نگرانی بیشتری دارد. چرا که کارمندان اکتیویژن بلیزارد پس از تعدیل نیروی بیش از ۸۰۰ کارمند در ۲۰۱۹، حالا با یک وضعیت شغلی ناامن مواجه هستند. آن‌ها غالبا حقوقی کمتر از یک سوم ۱٪ درآمد مدیرعامل دریافت می‌کنند. بعضی از کارمندان، همچون توسعه‌دهندگان تازه‌کار، حقوقی کمتر از ۴۰ هزار دلار در سال دریافت می‌کنند، در حالی که در مناطق گران قیمتی همچون کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کنند.

اکتیویژن در بیانیه‌ای به GameSpot از حقوق کوتیک دفاع کرده و گفته که تحت هدایت او، ارزش بازار این شرکت افزایش به شدت چشمگیری داشته است.

در دوران ریاست آقای کوتیک – که بیش از هر مدیرعامل دیگری در یک شرکت تکنولوژی عمومی بوده – ارزش بازار اکتیویژن بلیزارد از کمتر از ۱۰ میلیون دلار به بیش از ۵۳ میلیارد دلار رسیده است. در طول پنج سال گذشته، ارزش سهام اکتیویژن بلیزارد بیش از ۱۲۰٪ بهتر از شاخص S&P 500 عمل کرده و طی ۲۰ سال گذشته و با رهبری آقای کوتیک، ارزش سهام اکتیویژن بلیزارد بیش از ۱۱ هزار درصد بهتر از شاخص S&P 500 عمل کرده است.

در جلسه پیش روی اکتیویژن با سهامدارانش ممکن است اتفاقات جالبی بیفتد. این جلسه به علت پاندمی کروناویروس به شکل آنلاین برگزار خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد