گیفینو

آموزش خرید گیفت کارت

گیفینو

آموزش خرید گیفت کارت

راهنمای منو و بخش تنظیمات بازی Fortnite

فورتنایت به چنان پدیده بزرگ و سرسام‌آوری تبدیل شده که کمتر روزی پیش می‌آید اسم آن به گوش نرسد. دستگاه پول سازی شرکت اپیک‌گیمز علنا برای هر پلتفرمی که فکرش را بکنید، از تلفن‌های همراه گرفته تا کنسول‌های خانگی و هیبرید منتشر شده و میلیون‌ها بازیکن را هر روز به نبرد هم دعوت می‌کند.
  
اما اگر آشنایی چندانی با بازی‌های ویدیویی نداشته باشید و نهایت چندمین باری است که فورتنایت بازی می‌کنید، احتمالا منوی اصلی و تنظیمات آن کمیدر  برایتان گیج کننده باشد. در این بخش از آموزش محبوب‌ترین بازی بتل رویال این روزها می‌خواهیم به بررسی و آموزش بخش‌‌های منو اصلی بازی پرداخته و شما را در نحوه اضافه کردن دوستان، تغییر دادن تنظیمات و کارهایی از این قبیل راهنمایی کنیم.


لابی اصلی 


به محض ورود به بازی با منو هاب شکلی مواجه می‌شوید که تصویر آن را در پایین می‌توانید ببینید. در این بخش می‌توانید بین حالت‌‌های مختلف بازی یکی را انتخاب کرده و چند ثانیه بعد وارد میدان نبرد شوید. کاراکتر اصلی و افرادی که در جوخه‌ شما هستند نیز در این قسمت نمایش داده می‌شود.

اما قبل از آن که وارد بازی شویم، بهتر است ابتدا به معرفی بخش‌های مختلف منو و کاربردهای آن‌ها بپردازیم تا با مهم‌ترین ویژگی‌های فورتنایت آشنا شوید.

تغییر دادن تنظیمات بازی برای عملکرد بهتر

فورتنایت بازی آسانی نیست و برای اول شدن در نبردهای 100 نفره آن نیازمند سطح خوبی از مهارت و سرعت هستید اما اهمیت تنظیمات بهینه و مناسب را به هیچ وجه فراموش نکنید. تنها کمی افت فریم یا حساسیت بیش از حد کم یا زیاد موس و کنترلر به راحتی می‌تواند تجربه شما از بازی را مختل و با مشکل مواجه کند.

درست در سمت راست لابی و در بالاترین قسمت آن آیکونی به شکل چرخ دنده وجود دارد که با وارد شدن به آن می‌توانید تنظیمات مختلف فورتنایت از گرافیک گرفته تا نحوه کنترل کاراکتر را تغییر دهید.



تنظیمات گرافیکی (نسخه کامپیوتر)

اولین بخش تنظیمات نسخه کامپیوتر بازی مربوط به گرافیک و جلوه‌های بصری می‌شود. حتما توصیه می‌کنیم هر کدام از تنظیمات بازی چون رزولوشن (وضوح تصویر) و کیفیت بافت‌ها را مناسب با سخت‌افزار کامپیوتر خود تنظیم کنید تا در هنگام بازی هیچ افت فریمی نداشته باشید. فورتنایت سخت افزار قدرتمندی از شما طلب نمی‌کند اما در هر صورت در زیر می‌توانید حداقل سخت‌افزار مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی را مشاهده کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز:

پردازشگر: Core i3 2.4 Ghz
حافظه رم: 4 GB
سیستم عامل: Windows 7/8/10 64-bit
کارت گرافیک: Intel HD 4000
سیستم پیشنهادی:

پردازشگر: Core i5 2.8 Ghz
حافظه رم: 8 GB
سیستم عامل: Windows 7/8/10 64-bit
کارت گرافیک: Nvidia GTX 660 یا AMD Radeon HD 7870
حافظه رم گرافیک: 2048 MB
دکمه‌ها و سیستم کنترلی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید

همانطور که در تصویر بالا هم می‌بینید، بخش یکی مانده به آخر در قسمت ستینگ بازی که با علامت کنترلر مشخص شده مربوط به تنظیمات کنترل فورتنایت است. در این بخش می‌توانید دکمه‌های دلخواه خود را برای حرکت کاراکتر و تیراندازی انتخاب کنید. حتما قبل از شروع بازی سری به این قسمت بزنید و حالت‌های مختلف را آزمایش کنید.



تغییر دادن حساسیت موس و کنترلر

با رفتن به یکی از تب‌های بخش تنظیمات بازی که Game نام دارد و در نسخه‌های کنسولی با علامت چرخ دنده مشخص شده، می‌توانید حساسیت و سرعت حرکت موس و کنترلر خود را تغییر دهید. قرار دادن این حساسیت روی مقداری که به آن عادت دارید به شدت روی نشانه‌گیری شما در بازی تاثیر می‌گذارد. بنابراین حالت‌های مختلف را بررسی کنید تا متوجه شوید چه تنظیماتی بیشتر از بقیه مناسب شما است.

منوی بالای لابی

درست در بالا و میانه لابی منو خطی شکلی وجود دارد که شامل بخش‌هایی چون Leaderboards، Store و Profile می‌شود. کارایی و ویژگی‌های هر کدام از این بخش‌ها به اندازه نام آن‌ها واضح است اما در ادامه به توضیح کامل‌تر آن‌ها می‌پردازیم:

Battle Pass: با رفتن به این بخش می‌توانید سطح یا Tier خود را به همراه برنامه و ایونت‌های مخصوص هر فصل از فورتنایت مشاهده کنید.
Challenges: در این قسمت لیست چالش‌های موجود و میزان پیشرفت شما در هر کدام مشخص می‌شود.
Locker: با رفتن به لاکر می‌توانید از بین آیتم‌هایی که به دست آورده یا خریداری کردید، از لباس گرفته تا سلاح سردی را که به همراه دارید، مشخص کرده و چندین Preset یا قالب از پیش آماده کنید.
Item Shop: همان طور که از نامش بر می‌آید، آیتم شاپ همان فروشگاه بازی است که با در اختیار داشتن واحد پول اختصاصی فورتنایت یا همان V-Bucks آیتم‌های مختلفی از سلاح‌های سرد گرفته تا لباس و ایموت را به ازای پرداخت هزینه مشخصی دریافت خواهید کرد.
Profile: در پروفایل اطلاعات شما از جمله تعداد پیروزی‌ها، تعداد کسانی که کشتید و زمان کلی که پای بازی گذاشتید نمایش داده می‌شود.
Leaderboards: در بخش رده‌بندی می‌توانید رتبه خود را بین تمامی بازیکن‌ها مشاهده کرده و البته با برترین فورتنایت‌‌بازها نیز آشنا شوید.
Store: برای خرید ارز مجازی فورتنایت باید به بخش استور مراجعه کنید که در آن پکیج‌های مخلتفی از 5 دلار گرفته تا حتی 100 دلار برای انتخاب وجود دارد.
اضافه کردن دوستان و ملحق شدن به پارتی‌ها


فورتنایت یکی از آن بازی‌هایی است که تجربه آن به صورت چند نفره و با دوستان لذت دیگری دارد. همان منو و لابی اصلی بازی نیز به شما این اجازه را می‌دهد تا دیگران را به جوخه خود دعوت کرده و یا وارد پارتی و جوخه آن‌ها شوید.

اضافه کردن دیگران به لیست دوستان نیز به لطف ویژگی خوب Friend Link به سادگی تمام انجام می‌شود. در بالای لابی و در سمت راست (در کنار همان بخش تنظیمات) می‌توانید گزینه فرند لینک را ببینید که با کلیک کردن روی آن لینکی به شما داده می‌شود و با فرستادن آن به دیگران می‌توانید با هم دوست شوید.

چالش‌ها (Challenges)

با شروع هر فصل جدید از فورتنایت بخش چالش‌ها بازی نیز کامل بروز شده و موارد تازه‌ای به آن اضافه می‌شود. تمام کردن این چالش‌ها امتیازاتی را به شما می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به سطح و Level بالاتر بروید.

چالش‌های حال حاضر هر فصل نیز در لابی بازی و در سمت چپ آن نمایش داده می‌شوند که می‌توانید وضعیت هر کدام و اینکه چه مقدار از آن‌ها کامل شده را مشاهده کنید.


تایر (Tier) شما در Battle Pass و سطحی که در آن قرار دارید نیز در همین بخش از لابی نشان داده شده و می‌توانید ببینید که برای رسیدن به تایر بعدی نیاز به چند Battle Star دیگر دارید.

انتخاب مود و شروع بازی

حالا که با تمامی بخش‌های مهم لابی و تنظیمات آشنا شدید، وقت آن رسیده که سلاح‌هایتان را برداشته و آماده نبرد شوید. در سمت راست و پایین تصویر، بالای دکمه Play می‌توانید مود و حالتی را که در حال حاضر انتخاب شده، ببینید. حالت‌های اصلی و همیشگی فورتنایت شامل Solo، Duo و Squad می‌شوند که در آن‌ها به ترتیب تنهایی، دو نفری و در قالب یک تیم 4 نفره به نبرد دیگر بازیکنان می‌روید.

البته هر از چند گاهی برخی حالت‌های جدیدی نیز به طور موقت به بازی اضافه می‌شود که تجربه آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. هر کدام از این مودها را که دوست داشتید انتخاب کرده و دیگر تنها کافیست دکمه Play را فشار دهید تا به محض پیدا کردن سرور وارد بازی شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد