گیفینو

آموزش خرید گیفت کارت

گیفینو

آموزش خرید گیفت کارت

اپل در ادعای متقابل خود در دادگاه به دنبال جریمه مالی اپیک گیمز است

قطعا تا اینجا از دعوای حقوقی بین اپیک گیمز و اپل باخبر شده‌اید. ماه گذشته، فورتنایت پس از اضافه کردن امکان پرداخت مستقیم و دور زدن ۳۰ درصدی کمیسیون اپل، از اپ استور iOS حذف شد. اپیک با یک ویدیو جنگ حقوقی خود را آغاز کرد و برای شکایت به دادگاه رفت. اپل در پاسخ تمام اکانت‌های اپیک گیمز روی iOS را حذف کرد و اگر قرار منع موقت دادگاه نبود، تمام پشتیبانی خود از موتور Unreal Engine را هم قطع می‌کرد. 

 حالا اپل ادعای متقابل خود را به دادگاه ارائه داده و شکایت اپیک گیمز را به چالش کشیده است. اپل معتقد است که شکایت اپیک «چیزی بیشتر از یک اختلاف نظر ساده بر سر پول نیست» و به خاطر رد شدن درخواست این شرکت برای گرفتن یک قرارداد ویژه بوده است.


منبع: https://giftcard.im/app/category/Buy-Bucks-Fortnite


علی‌رغم این که اپیک خودش را همچون یک رابین هود مدرن در میان شرکت‌ها جلوه می‌دهد، در واقعیت یک شرکت چند میلیاد دلاریست که نمی‌خواهد برای ارزش بسیاری که از اپ استور به دست آورده پول بدهد. درخواست‌های اپیک برای داشتن سرویس ویژه و ناله‌هایش برای «تلافی کردن» با نقض غیراخلاقی قرارداد و سیاست‌های مالی‌اش جور در نمی‌آید، چرا که خودش هم میلیاردها دلار با گرفتن کمیسیون از بازی‌سازها و تا ۱۰۰ دلار گرفتن از مشتریان برای بسته‌های وی-باک در می‌آورد.


همان طور که معلوم است، ادعای متقابل اپل با لحنی همانند بیانیه ماه گذشته این شرکت در واکنش به درخواست منع موقت اپیک نوشته شده، که می‌گفت «فورتنایت هر وقت اپیک گند بزرگش را جمع کند می‌تواند به اپ استور برگردد.» اپل نوشته که اپیک کاملا خوشحال بود که از «ابزارها، تکنولوژی، نرم‌افزار، فرصت‌های بازاریابی و دسترسی به مشتریان» که اپ استور فراهم می‌کرد استفاده کند.


بیانیه ادامه می‌دهد که بعد از شکست خوردن تلاش‌های اپیک برای گرفتن یک قرارداد ویژه، آن‌ها «رو به کمک کردن به خود و دوز و کلک آوردند»، از جمله انتشار یک آپدیت برای فورتنایت که پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی را مستقیم به اپیک وصل می‌کرد، و «یک کمپین حساب شده علیه اپل از چندین جناح – خلاقانه، فنی، مالی و حقوقی، همان طور که تیم سویینی از قبل تهدید کرده بود.»


اپل در هیچ بازاری به دنبال مونوپولی نیست. رقابت هم در داخل و هم خارج اپ استور در همه سطوح شدید است: برای دستگاه‌ها، پلتفرم‌ها، و برنامه‌های مستقل. کاربران فورتنایت می‌توانند روی حداقل شش موبایل، پی‌سی و کنسول‌های بازی برقصند، کوسه‌سواری کنند و وی-باک‌های خود را خرج کنند.


سیاست‌های مالی‌ای که اپیک انحصارطلبانه و محدودکننده می‌داند – از جمله «محدودیت‌های فنی» اپ استور که از زمان آغاز فعالیتش در ۲۰۰۸ وجود داشتند – باعث افزایش چشمگیر خروجی شده و اپ استور را به موتوری برای خلاقیت تبدیل کرده است، همراه با تعداد و تنوع برنامه‌ها، میزان دانلود برنامه‌ها، و افزایش دلاری که توسعه‌دهندگان در طول زمان به دست آورده‌اند. در حالی که کمیسیون اپل با کاهش قیمت نرم‌افزارها و نابود شدن موانع برای ورود کاهش یافته است.


حالا جزئیات کامل ادعای متقابل اپل و پاسخشان به شکایت اپیک را می‌توانید در لینک ابتدای متن مطالعه کنید. اما خلاصه‌اش این است که اپل از اپیک به جرم نقض قرارداد و دخالت در امور مالی اپل شکایت کرده و به دنبال خسارت و جریمه مالی برای اپیک، و همچنین حکم قضایی برای توقف فعالیت سیستم تراکنش خارجی فورتنایت است.


اپیک تیر اول را در این مجادله شلیک کرد و این عمل آگاهانه، گستاخانه و غیرقانونی آن‌ها نباید بدون پاسخ بماند. نه درخواست‌های خود برتر پندارانه (و خود خواهانه) آقای سویینی، و نه بزرگی کسب و کار اپیک نمی‌توانند نقض عمدی قرارداد، کار شبه‌مجرمانه و سیاست‌های مالی غیرمنصفانه اپیک را توجیه کنند.


بررسی پرونده بین اپیک و اپل در تاریخ ۷ مهر ادامه خواهد یافت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد